mandag 3. juni 2013

Maleskaut

 I disse maletider er det helt nødvendig med et skaut til å dekke håret. Nå har jeg gått rundt med hvite maleflekker i håret i et par uker bare fordi jeg ikke finner det gamle skautet mitt.

Å bli hvit i håret før tiden er da slettes ikke nødvendig,
dessuten er det håpløst å gre håret når hårstråene er klistret sammen med maling.

Jeg fant en stoffbit, en rest av en barnegardin og klippet et passe stort kvadrat. Brett det i to til en trekant og sjekk om du får knyttet det sammen bak.

Har du dårlig tid kan du jo bruke det som det er, 
denne gangen valgte jeg å kaste over kantene.


Først sikksakket jeg rundt kanten,
deretter brettet jeg inn og sikksakket en gang til.

Om det blir litt skakt og rart spiller det ingen rolle.

Et maleskaut skal dekke håret og ingen får øye på noen ujevne kanter uansett.

Skaut kan man bruke ellers også,
super beskyttelse mot sola om man ikke vil ha solbleket hår eller solstikk på varme dager.

Her er det igrunn bare å slå seg løs med alle regnbuens farger og stoffer i forskjellige kvaliteter!



God maleøkt!