tirsdag 11. juni 2013

Susannetrøye


Endelig et ferdig strikkeprosjekt her på bloggen!
Strikketiden min begrenser seg til ungenes filmkveld på lørdager,
andre dager sitter jeg sjelden rolig før jeg legger meg.
Men en omgang her og en omgang der blir en ferdig trøye tilslutt.

Dette er Nøstebarns Susannetrøye.
Jeg har strikket den tidligere, men aldri i tynt ullgarn.
Denne gangen strikket jeg med New Zealand lammeuld, i fargen rød og jeg brukte ca 80 gram garn på pinne nr 3.
Trøyen er strikket i str 8 år.

Den forrige Susannetrøyen jeg strikket ble mye brukt,
Aase Marie bodde i den fra den var nystrikket til den ble for liten.

Knappene har jeg kjøpt på eBay for lenge siden, men jeg finner dessverre ikke igjen navnet på butikken... jeg skal lete litt til og oppdatere innlegget om jeg finner ut av det.
Knappene er hvertfall fine, laget av tre med dekor.

Nå holder jeg på med et par sokker, den første er ferdig, men jammen tror jeg de blir for små!
Jeg hadde håpet å fylle opp sokkeskuffen til ungene i løpet av sommeren, men jeg må nok legge til litt ekstra på fotlengden for jammen vokser de fort!

Jeg ønsker deg en solfylt junidag!