søndag 14. juli 2013

Mormors sommerkjole | redesign

Nå er vi tilbake fra en herlig tur til Danmark, vi har vært på Legoland og vi har vært på dansecamp på Ærø.
Bilder fra turen kommer nok litt etterhvert her på bloggen, men aller først vil jeg vise frem sommertoppen jeg sydde til Aase Marie før vi dro.

Stoffet er fra mormors gamle sommerkjole, et lett og luftig stoff med friske, fine farger og massevis av blomster.
Jeg tredde elastisk tråd på underspolen og sydde noen sømmer nederst på toppen, da blir det en fin, rynkete og elastisk del nederst på toppen.
Ellers er toppen et firkanta stykke, med armer og halsåpning etter innfallsmetoden.

Halskanten ble litt vid, men det fikset jeg med et par sømmer på hver side av halsen med elastisk undertråd. Et feilskjær med saksa ble dekket med et søtt lite strykemerke.

Her kommer noen bilder av toppen i bruk mens vi var på Legoland.




Jeg har sydd om en mormorkjole til, jeg husker den ble brukt på ferien, men jeg må lete igjennom noen hundre feriebilder for å se om vi fikk tatt bilde av den.

Ha en fortsatt god sommer!