onsdag 31. juli 2013

Stripesokker


Strikkepinnene går sakte i sommervarmen, disse sokkene har vært med til Danmark og på fergeturen nedover strikket jeg første del på første sokk.
Etter det ble det lite strikking på ferien og lange, lyse og varme sommerkvelder her hjemme innbyr ikke akkurat til å sitte med ullgarn i svette never akkurat...


Men et par regnværskvelder, mens ungene så på film ble resten av sokken og en partner laget.

De fikk en luftetur ut i rosebedet for å bli fotografert, nå ligger de i sokkeskuffen og venter på kaldt vær, 
jeg håper de må vente lenge!

Sokkene er strikket i Silja sokkegarn, med 48 masker i oppleggskanten.
Jeg har forsøkt å strikke forsterket hæl (se Annes sokkeskole) og jeg brukte i underkant av et nøste av hver farge på pinne nr. 3.

Ha en fortsatt god sommer!


P.S: Gratulerer med dagen tante, jeg vet du titter innom her innimellom. Håper du får en flott feiring! :)