lørdag 3. august 2013

Svantes lykkelige dag

Hvordan har det seg at noe man ikke har likt plutselig blir veldig fint?
Det skjer enkelte ganger og det skjedde med meg her om dagen da jeg satt på verandaen i varmen og hørte på radio.

Den kjente danske sangen Svantes lykkelige dag ble spilt og for første gang hørte jeg på teksten, på kjærligheten i ordene, lykken, ømheten, gleden, stemmen til sangeren...
Ungene lekte rundt om kring utenfor hørevidde og det føltes som at det fantes bare meg og Povl Dissin i hele verden i et par minutter...

Jeg legger inn teksten her jeg og link til sangen på youtube helt nederst i innlegget,
håper du tar deg tid til å høre på den for den er faktisk ganske fin!

Svantes lykkelige dag
Oppfordring på en vegg i Danmark

Se, hvilken morgenstund!
Solen er rød og rund.
Nina er gået i bad.
Jeg spiser ostemad.
Livet er ikke det værste man har
og om lidt er kaffen klar.





Friske markblomster

Blomsterne blomstrer op.
Der går en edderkop.
Fuglene flyver i flok
når der er mange nok.
Lykken er ikke det værste man har

og om lidt er kaffen klar.

Græsset er grønt og vådt.
Bierne har det godt.
Lungerne frådser i luft.
Åh, hvilken snerleduft!
Glæden er ikke det værste man har
og om lidt er kaffen klar.





To ganske lykkelige jenter :)
Sang under brusebad.
Hun må vist være glad.
Himlen er temmelig blå.
Det kan jeg godt forstå.
Lykken er ikke det værste man har
og om lidt er kaffen klar.
Nu kommer Nina ud,
nøgen, med fugtig hud,
kysser mig kærligt og går
ind for at re’ sit hår.
Livet er ikke det værste man har
og om lidt er kaffen klar.







Håper du koste deg med sangen like mye som jeg!