tirsdag 24. september 2013

Grå-svart | vest


Høsten har kommet, i dag våknet vi til 2,5 grader. 
Riktignok pluss grader, men spesielt varmt er det jo ikke.
Da trenger vi litt varmere tøy på skrotten og ulla har begynt å titte frem fra skuffer og skap.


En enkel vest er ferdig strikket og har endelig fått festet sine trådender og fått knapper på plass..
Vesten er strikket i grå og sort,myk og deilig lammeullsgarn.

Vesten ble større enn jeg forventet, ja la opp til 6 år og strikket lengden til 8 år, men den ble alt for rommelig til Aase Marie. Jeg skal prøve den på Johannes i steden, han har jo litt større kropp.

At den er god og varm kan jeg skrive under på, jeg ble varm på lårene når jeg sydde i knappene!
Samtidig er den lett og tynn, grei å få under jakka over en genser og passe varm nå i "overgangstiden".


Faktaboks:
Oppskriften er 1962 vest fra Nøstebarn, jeg valgte rillekanter i steden for ribb.
Størrelsen er 6 år opplegg, 8 år lengde
Pinne nr 3
Garnforbruk: vesten veier 87 gram, med knapper og garnet er kjøpt på 123.knit.com.

Ha en riktig fin høstdag!

Jeg venter i skrivende stund på vaskamskin-reperatør... Jeg har ventet et par uker og håper han kan fikse maskinen, for vi trenger snart flere rene klær!!