mandag 28. oktober 2013

Ut på tur | Venås

Det er regn og ruskevær, men ikke så ille at vi ble hjemme søndag formiddag.
Aase Marie og jeg hadde egentlig planlagt tur uten gutta, for de er ikke så lette å få ut i regnvær.
Værmeldingen meldte jo mye nedbør, men det ble ikke så ille allikevel og gutta ble med.


Jeg hadde ikke planlagt bål på tur, men det hadde visst ungene...
De hadde med et par pinner hver i sekken og laget et kjempeflott bål i duskregnet.
Ingen sak med tre speidere på tur, de kan jammen lage bål!


Ungene hadde meg seg resten av lørdags-pizzaen og varmet bitene over bålet.
Neste søndag skal vi jammen planlegge litt bedre, kanskje vi kan lage oss middag over bålet?

Vinterens første kopp med varm kakao ble drukket,
jeg husker ikke sist jeg drakk varm kakao engang og det var så godt!



På vei tilbake møtte vi på en gammel kjenning, Bukken Bruse.
Det er et par år siden sist vi traff han, men hvor er det blitt av trollet som pleide å være her?
Tror jammen han må har rømt til en annen skog, for vi fant han ikke...

Blide og fornøyde etter en skogstur ble vi servert deilig mat hos bestemor og bestefar, 
resten av ettermiddagen og kvelden spilte vi spill og så på Newton.
Så gikk tre nydusja unger i seng klare for en ny uke!

Ha en super mandag!