onsdag 4. desember 2013

Garn, brød og gamle sofaer

Vi har en gammel sofa, eller nei, vi har to gamle sofaer.
Nokså slitte og medtatte etter omtrent 15 år i tjeneste.
De skal endelig skiftes ut, det har vi hatt lyst til lenge, 
men vi har bare ikke klart å bli enige om hvilken sofa vi skal ha - da blir det til at vi fortsatt har den gamle.
Neida, ingen av oss er noen stabeist, hvertfall ikke jeg...  ;P 

Det betyr at puffen min, hvor jeg har lagt alt garnet mitt også skal bort og det krevde en opprydding.
Puffen er ganske stor og romslig (gammel og slitt den også).
Oppi den har jeg puttet enslige nøster, både hele, halve og enda mindre rester av forskjellige slag.

 Nå har jeg forsøkt å sortere, etter tykkelsen på garnet og plassert det i kjelleren.
I tillegg til dette var det en hel bærepose med de minste restene, den er blitt felles eie her i heimen, i håp om at noen unger kanskje finner en interesse for garn utover vinteren.
Jakten på restegarnsprosjekter er igang!

Jakten på det perfekte surdeigsbrødet er fortsatt i gang, jeg gir meg ikke!
Ut av gryta i går kom det et fantastisk godt brød som jeg skal prøve meg på flere ganger.
Når jeg har prøvd meg frem litt til kommer oppskrift og fremgangsmåte her på bloggen.

God førjulsuke til deg og dine!