tirsdag 10. desember 2013

Restegarnsvotter

I dag hadde jeg tenkt å vise et par flunkende nye votter som ble ferdige i helga, men innen jeg rakk å ta bilde var de allerede tatt i bruk.

Fulle av snø og kliss våte kom de inn både søndag og mandag.
At vottene blir brukt er jo det aller hyggeligste!

Vottene er strikket i restegarn,
det hvite er Smart, et nøste som var nesten fullt,
det røde er også Smart-garn,
mens det grønne og grå er Mor Aase-garn.

Vottene er strikket på pinne 3,5 og oppskriften er fra et hefte som heter PT-design 82.
Jeg finner ikke igjen heftet på PT sine sider, men her kan det kjøpes og på Ravlery finnes det bilder av flere votter og sokker fra heftet.
Mønsteret er fint, enkelt å følge, men jeg synes nok tommelen er litt i det største laget.


Vi har hatt et par dager med snø.
Ungene har hatt det så morro ute i bakken her med akebrett og miniski.

I dag er det mildt og snøen renner vekk i en fei,
tåka ligger tett rundt huset og det minner mer om vår enn vinter.

Kanskje det er Kakelinna som er kommet?
Jeg har ikke startet med noen julebakst ennå, mulig vi skal lage noe julegodt til uka, litt knask må vi ha når det er jul!

Ha en riktig fin adventsuke!