mandag 16. desember 2013

Rillevotter av restegarn

I garnkurven fant jeg noen rester av Arwetta ekstra fin merino, kjøpt for lenge siden på 123.knit.

Garnet brukte jeg opprinnelig til sokker,
mens restene nå har blitt rillevotter.

Jeg la garnet dobbelt og strikket etter Nøstebarn sin oppskrift nr. 1938 rillevotter.

Jeg la opp til størrelse 8 år, men strikket åpningen til tommel litt mindre ettersom jeg synes tommelen pleier å bli litt stor.
Vottene veier i underkant av 60 gram, strikket med dobbel tråd hele veien på pinne 3,5.
De strekker seg både i lengde og bredde og vil nok passe en god stund.

Om jeg ikke husker feil heter fargene koksgrå og bringebær på selve votten,
mens vrangborden er koksgrå og petrol.

Vottene ble tatt i bruk med en gang, selv før nattkjolen var tatt av kom vottene på.
Koselig med unger som setter pris på hjemmestrikka votter!


Her er vi på en kort tur i nærmiljøet, før vi dro i bursdagsselskap.

Det er ikke så lett å ta klare bilder, selv midt på dagen ble bildene uklare.
Jeg skal jammen huske å ta med skikkelig kamera neste gang, mobilkamera kan ikke måle seg med hastigheten til et vanlig kamera, så bilder av unger i fart er litt vanskelig...


Uansett er mottaker fornøyd og produsenten glad for at de blir brukt og at restegarnet kommer tilnytte!

I dag regner og blåser det ute, vi kledde på oss fullt regntøy og refleksvester når vi gikk til skolen i morges.
Noen hvit jul får vi nok ikke i år, men vi krysser fingrene for oppholdsvær til søndag da den årlige utebursdagen til Aase Marie skal feires med bål og pølse, familie, venner og mange gaver!

Ha en god førjulsuke!