fredag 10. januar 2014

Bare votter

Et par votter til Eugen er ferdige.
Nå som det er meldt at kulda endelig kommer til våre kanter er det kjekt at det finnes noen ullvotter å ta på seg når han skal ut.

Vottene er strikket etter mønster fra heftet PT-design nr. 82.
(Ravlery-lenke)

Jeg strikket største barnestørrelse, 12-14 år, men de passer til meg også.

Jeg brukte garn fra den o-store garnkurven jeg ryddet i før jul og det er Silja sokkegarn jeg har brukt i sort og hvitt.
Strikket på pinne nr 3 og de veier 78 gram, hvor det er litt mer hvitt enn sort i forbruket.

Mønsteret er helt vanlig Selbuinspirert og enkelt å følge, hvertfall på fremsiden, men jeg har visst gjort noen feil underveis på innsiden, så det fine gitteret er brutt noen ganger på begge vottene...
Sånn kan det gå når man strikker i halvsøvne på mørke vinterkvelder, 
men at det er noen småfei bryr ikke Eugen seg noe om.

Ha en fin helg!