mandag 6. januar 2014

Fimo leire | hjerter

I dag har jeg gjort noe jeg har hatt lyst til å prøve lenge,
jeg har lekt med Fimo-leire!


Jeg kjevlet ut leiren, la en heklet duk oppå, kjevlet den godt ned i leira før jeg fjernet duken og stakk ut hjerter med en pepperkakeform.

Jeg brukte bakenden av ei heklenål for å lage hull til oppheng.

Tørk hjertene i stekeovnen på ca 100 grader (maks 130) og avkjøl.


Finn frem fine bånd eller tråd og lag oppheng.
Jeg bukte grov hyssing, litt bastaktig.

Disse kan bli flotte i andre former også, jeg ser for meg stjerner!
Og har du stepler, kan du jo stemple motiver på hjertene, tekst blir sikkert flott!

Tenk å pynte gaver med slike hjerter, det tror jeg kan bli stilig!


Se hva som skjer når jeg holder et hjerte opp foran et stearinslys,
ble det ikke fint?!
Jeg tror jeg på pønske ut en måte å lage lysestake av Fimo-leire.

Forresten, jeg laget 5 hjerter av en liten pakke Fimo.

Ha en fin uke!