fredag 10. januar 2014

Øve og prøve | hekling


Aase Marie er i siget både med symaskin og heklenål.
Når det gjelder garn er jo ikke mammaen så vond og be, så jeg har prøvd så godt jeg kan å veilede.
Det er så utrolig koselig om hun finner ut at håndarbeid er gøy!

Med restegarn og nyinnkjøpte heklenåler (i glitrende farger som hun kjøpte på Rusta i Sverige)
har vi satt oss i sofaen og prøvd å hekle. Her er de aller første hekleprosjektene hennes:


Disse rundingene er blitt til bordskånere og hun er kjapt frempå med en brikke når jeg setter meg ned med tekoppen på ettermiddagen. Hun har planer om å lage en til hver i familien.

Selv er jeg ganske dårlig på å hekle, ikke at jeg ikke får det til, men jeg synes det går så smått.
Øvelse gjør mester heter det, så mens Aase Marie har holdt på med sitt har jeg øvd meg litt jeg også.


Oldemorsruter eller bestemorsruter synes jeg er veldig fint, jeg kunne godt tenke meg et helt teppe i mange friske farger, om jeg lager en lapp i ny og ne kan det jo hende det blir noe tilslutt.

De søte små blomstene var nokså kjappe å hekle, men hva i all verden skal man bruke de til??

Nå håper vi jentene at vi får litt mer hekletid i sofaen i løpet av helgen!