torsdag 13. februar 2014

Hylle til trådsneller

Er du som meg, lei av trådsneller som ligger i syskrinet og fletter seg sammen når du ikke følger med?
Har du også ønsket deg et trådsnellestativ, men ikke funnet et som passer hos deg?

Da bør du prøve å lage et selv,
jeg er veldig fornøyd med trådsnellehylla jeg snekret sammen for noen uker siden!


Jeg tok meg en tur på trevarebutikken og vandret rundt blant lister til jeg fant en type taklist som var litt skråskjært på ene siden. 
Jeg kjøpte med en tynn rundstokk på 6 mm i diameter til pinnene, her kan du sikkert bruke treplugger eller blomsterpinner bare de passer til hullet i trådsnellene.

Jeg kappet lista og rundstokken i passe lengder, borret hull og limte i pinner med passe avstand så trådsnellene får plass.
Jeg klarte ikke å borre hullene i samme vinkel hele veien, derfor står noen sneller litt på skrå og noen ganske rett, det har ikke så mye å si for funksjonaliteten, men det er synlig på bildene.
Egentlig ville jeg at de skulle stå litt på skrå hele veien.

Tilslutt hengte jeg listene opp på veggen med noen vinkler.


Når jeg får lyst skal jeg male dem hvite og så har jeg lyst til å lage en egen hylle med kortere pinner til underspolene.

Gjør det selv jenter, så får du det akkurat som du vil ha det :)

Endelig orden i sysakene!