tirsdag 25. februar 2014

Nåleputer


Nåleputer er et must, både i strikkekurven og på sybordet.
Gjerne flere også, jeg har hvertfall tre stykker på sybordet som rullerer fra symaskin til strykebrett ettersom jeg syr og tar av og på knappenåler.

Men i strikkekurven er behovet et helt annet!
Har du prøvd å stikke ei stoppenål inn i ei nålepute av stoff?
Det er nesten umulig, så jeg testet heklet nålepute og nålepute med strikket felt til stoppenålene.

Det fungerer så bra at jeg laget noen ekstra som ligger i butikken.
Kanskje dine stoppenåler også trenger et nytt hjem?

I dag er det nesten vårstemning her hos meg, sola skinner fra skyfri himmel.
Jeg har hengt nyvasket sengetøy ut i lufta, små hverdagsgleder nå i februar.
Dessuten så jeg at krokusen også har stukket hodet opp av jorda,
det går helt klart mot lysere tider!

Ha en fin dag!