torsdag 15. mai 2014

Bestefartrøye til voksen

Helt siden jeg strikket denne bestefartrøya til en av ungene har jeg hatt lyst på en tilsvarende selv.

Endelig har jeg fått ut fingeren og gjort noe med det!
Det har tatt sin tid, både fordi jeg ikke har like mye strikketid som før OG fordi jeg alltid strikker for store plagg.

Som Regnbuegenseren jeg strikket til meg selv i februar, er denne også vid og stor, men jeg digger den og har bodd i den en ukes tid.
Den er så lett og fin, passe varm med en trøye under på denne tiden.

Jeg har planer om flere bestefartrøyer til meg selv, håpet er at jeg finner et maskeantall som passer litt bedre så jeg kan få en litt mer kroppsnær fasong på en genser tilslutt.




Litt fakta om genseren
Jeg har brukt Nøstebarn sitt 2-tråds merino lammeull i fargene Naturbrun (812) og Dueblå (852)
Hele genseren veier under 200 gram, ca 160 gram naturbrun og 40 gram dueblå.

Jeg har tatt utgangspunkt i Nøstebarns Sommerkveldsgenser, en gratis oppskrift du finner her, i størrelse medium. Jeg la opp færre masker nederst på ermene, strikket lange ermer og tettere hals med en liten splitt øverst, men ingen knappelukking.
Brukte anbefalte pinner, str 3,5 på kanter og 4 på resten.

Lurer på hvilke farger jeg skal velge nestegang!

Her kan du se alle bestefartrøyene jeg har strikket, en herlig genser for store og små som jeg anbefaler alle å strikke!

Ha en flott mai uke!