torsdag 5. juni 2014

Mange lapper små

Bittesmå lapper kan oså bli noe fint, bare de er mange nok!
Det er vanskelig å kaste selv den minste stoffbit, de er jo så fine!

Derfor fant jeg ut at jeg skulle sy sammen endel av lappene mine og lage ei veske.
Noen lapper er kvadrater, noen er rektangler, noen lapper består bare av ei stripe med restestoff.


Lappene er sydd sammen helt tilfeldig, ingen regler og uten tanke for farger og størrelser.
Når lappene var sydd sammen og strøket godt la jeg stoffstykket på en bit platevatt og sydde noen sømmer langs kantene / sømmene på lappene. Noen lapper fikk en søm tvers igjenom også.


På den ene siden av veska ble det plass til et hjerte, mest for å bryte opp litt i alle de rosa lappene som tilfeldigvis havnet inntil hverandre.
Innsiden er av en type stoff, (det får da være grenser for lappesying!) det samme stoffet som er synlig øverst på kanten av veska.

Mønsteret til selve veska er fra boken SY! av Cath Kidston,
helt enkel og grei veske som jeg har lyst til å sy flere av.
Neste gang kanskje jeg skal spandere på ei lomme inni, det er alltid kjekt.

Jeg ble ganske fornøyd med resultatet på veska, jeg liker jo alle de små stoffbitene hver for seg og sammen...
- ja da ble de dynamitt!
En liten fargefest med smil om munnen!

Ha en riktig god torsdag!