lørdag 13. september 2014

Raggsokker


Jeg kan ikke skryte på meg at pinnene har gått fort i sommervarmen, ikke hittil i høst heller for den saks skyld.

I mangel på et strikkeprosjekt, hentet jeg frem restegarnsposen og strikket et par sokker.

Sokkene passer føtter i str 37, og ettersom det er rosa i dem regner jeg med at det er jeg som er den heldige eieren.
Gutta som har omtrent like store føtter som meg vil nok ikke ha noe med rosa...

Sokkene er strikket på pinne nr 3 og for forandringsskyld strikket jeg vrangbord med en rett - en vrang i steden for to rett - to vrang som jeg vanligvis gjør.



Jeg har forsøkt å strikke forsterket hæl,
hvordan det gjøres kan du lære av Anne på landet i hennes sokkeskole.

Ennå er det mange små og store rester og enslige nøster i posen min, jeg kan nok strikke mange varme sokker og votter av det.

Akkurat nå forsøker jeg meg på en genser strikket ovenfra og ned. Det har jeg aldri gjort før, så det blir spennende om jeg får det til!

Jeg håper hvertfall genseren blir passe, jeg har en lei tendens til å strikke noe som ligner mer på et telt enn en genser... og ja, jeg har prøvd å strikke prøvelapp også, det hjelper ikke!


Raggegarnet i sokkene var skikkelig årgangsgarn, denne Mor Aase båndet er vel vært skiftet ut flere ganger etter at dette garnet var for salg.

Ha en fortsatt flott helg!