lørdag 25. oktober 2014

Våt høst

Høsten er på en måte en deilig tid, det er plass til mange innendørsaktiviteter. Vi kan tenne stearinslys, ha flammer i peisen, tulle oss inn i pledd og varm kakao smaker ekstra godt.

At det er vanskelig med påkledning av skolebarn er noe helt annet, en dag er det sludd 2 pluss grader, en annen dag sol og 17 grader og andre dager regner det i bøtter og spann!

Pelle-pus sitter i vinduskarmen og titter ut på regnet.
Han lurer nok på når det skal gi seg så han kan komme ut en tur.

Jeg har holdt på med litt av hvert i det siste, ikke alt jeg starter på ender opp med noe i det hele tatt.
Andre ting blir ikke som jeg hadde tenkt, men jeg tar det som øving!






Stitchery for eksempel!
Det har alltid fasinert meg at det går an å "tegne" med tråd.
En fin måte å formidle små budskap i et håndarbeid.

I toalettmappen på bilde fikk jeg prøvd både på stitchery og quilting på en gang.
Et morsomt prosjekt som tok dobbelt så lang tid fordi jeg ikke kan bruke hodet.
Jeg lærte jo noe av det også, så neste gang skal jeg jusere litt så kanskje det blir bra tilslutt!


Ellers er jeg ferdig med genseren min, den har ligget ferdig en ukes tid og har vært brukt endel også.

Jeg venter på bedre bilder, bilde av hele genseren med kropp inni! 
Mobilkamera er ikke så veldig flink, hvertfall ikke det lille selfieskameraet i front. Bildene blir både uskarpe og små.

Når det bare slutter å regne skal jeg prøve å få det til så jeg kan fortelle mer om den for det er en fantastisk myk og god genser og den passer perfekt!

Jeg ønsker dere alle en
riktig god helg!