tirsdag 16. februar 2016

Retrogenser

Et så enkelt og flott mønster som Kristin Wiola Ødegård (se facebookgruppen Wiolastrikk her) har laget i Retrogenser/kofte må jo strikkes flere ganger!
I januar postet jeg Retrokofta til barn, strikket ovenfra og ned med masse restegarn. Denne gangen viser jeg frem en genser som jeg kjøpte inn garn til da Sparkjøp hadde 20% salg på garn i januar.

Planen var å ha genser til Johannes klar for slalomtur til Hafjell i slutten av januar,
genseren ble ferdig i tide, men den ble nok ikke til en gutt på nesten 10 år....
Legg på 20 år og bytt kjønn så passer genseren helt perfekt. Altså fikk jeg meg en ny genser til en slalomweekend!


Denne gangen valgte jeg jordfarger, Johannes er glad i den type farger. 
Kamera er visst ikke så glad i disse fargene, så fargegjengivelsen er ikke helt optimal på bildene mine. (Særlig ettersom jeg bare har brukt mobilkamera...)

Genseren er strikket nedefra og opp, med Rubingarn fra Sparkjøp på pinne 3,5.
Jeg kjøpte to nøster av alle fargene og fire nøster av bunnfargen.
Både den grønne fargen på stripene nederst på armer og bolen og bunnfargen ble brukt opp, mens jeg har rester av alle de andre fargene.

Noe av restene har jeg strikka lue av, den kommer i et senere innlegg!
Dette blir nok ikke siste Retrogenseren, morro og enkelt mønster å strikke og lett å tilpasse til forskjellig maskeantall. Virkelig å anbefalle!